FIM Azymut
Strategia rozwoju firmy

czas trwania projektu: 30–90 dni

Cele projektu

  • Opracowanie strategii rozwoju.
  • Określenie kluczowych zasobów umożliwiających efektywne konkurowanie.
  • Podniesienie sprawności organizacyjnej.

Korzyści

  • Oszczędność zasobów — podniesienie efektywności wykorzystania zasobów finansowych, ludzkich i rzeczowych przez zaangażowanie w projekty i działania realizujące wybrane opcje rozwoju.
  • Poprawa komunikacji — pracownicy uzyskają kompleksową informację o intencjach właściciela i priorytetach firmy, co umożliwi podejmowanie właściwych działań i decyzji.
  • Rozwój kompetencji pracowników — udział w projekcie pozwala zrozumieć i dostosować działania do oczekiwań rynku.

Produkty / rezultaty

Wynikiem projektu jest raport obejmujący:

  1. Analizy strategiczne:
    • SWOT, analiza portfeli produktów, analiza sprzedaży i kanałów dystrybucji (poziom 1),
    • analiza rynku i konkurencji — benchmarking (poziom 2),
    • analiza rentowności produktów i klientów (poziom 3).
  2. Domeny (strategia segmentów rynkowych i kierowanych do nich produktów).
  3. Strategia wobec kanałów dystrybucji.
  4. Plan sprzedaży (poziom 1 — 1 rok, poziom 2 — 3 lata).
  5. Strategia konkurowania (poziom 3).
  6. Kluczowe wskaźniki sukcesu (KPI).
  7. Opis projektów realizujących strategię (poziom 1 — 1 rok, poziom 2 — 3 lata).

Przebieg projektu

Metodologia partycypacja polegająca na zaangażowaniu kluczowych pracowników w główne decyzje strategiczne; w trakcie projektu konsultanci przygotowują propozycje alternatywnych kierunków rozwoju, które są omawiane podczas warsztatów.

ETAP 1: Przygotowawczy

  • analiza struktury organizacyjnej, wywiady z kluczowymi pracownikami
  • uporządkowanie portfela produktów
  • uzgodnienie zakresu danych wewnętrznych niezbędnych do realizacji projektu i opracowanie pakietu informacyjnego przez pracowników
  • inwentaryzacja informacji rynkowych i uzgodnienie źródeł ich pozyskania

ETAP 2: Domeny (produkt vs rynek)

  • opracowane na podstawie analiz danych sprzedażowych
  • warsztat strategiczny oraz raport podsumowujący uzgodnienia warsztatowe

ETAP 3: Opracowanie strategii kanału dystrybucji i planu sprzedaży

ETAP 4: Opracowanie strategii konkurowania

  • analiza konkurencji
  • warsztat strategiczny oraz raport podsumowujący uzgodnienia warsztatowe

ETAP 5: Projekty strategiczne

  • warsztat strategiczny i szkolenie z zakresu zarządzania projektami w celu merytorycznego przygotowania zespołu
  • identyfikacja kluczowych zasobów do realizacji strategii
  • opracowanie projektów strategicznych oraz wprowadzenie narzędzia do zarządzania projektami

ETAP 6: Podsumowanie KPI w sprzedaży

expand_less
close

Ta strona używa cookie w celu zbierania statystyk oraz preferencji językowych. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegółowe warunki przechowywania ciasteczek lub całkowite ich wyłączenie jest możliwe z poziomu konfiguracji Twojej przeglądarki.

Akceptuję
Skip to content