FIM Compass
Audyt technologiczny /
mapa drogowa transformacji cyfrowej
czas trwania projektu: 1 miesiąc
Cele projektu
- Określenie dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa — sprawdzenie na ile procesy realizowane są w firmie w oparciu o technologie cyfrowe.
- Przygotowanie przedsiębiorstwa do cyfrowej transformacji, czyli zamiany procesów „analogowych” na cyfrowe.
- Opracowanie materiału, który może być istotnym elementem strategii rozwoju firmy.
- Wypracowanie dokumentu, który jest niezbędnym materiałem (załącznikiem do wniosku) przy ubieganiu się o dofinansowanie transformacji firmy w ramach Działania 1.2 Priorytet 1 „Przedsiębiorczości i Innowacje” FEPW 2021–2027.
Produkty / rezultaty
W wyniku projektu wypracowany zostanie dokument Mapa Drogowa Cyfrowej Transformacji, który będzie zawierał spis najistotniejszych projektów oraz inicjatyw obszarze wdrożenia technologii Przemysłu 4.0. W dokumencie Mapy Drogowej Cyfrowej Transformacji powinny znaleźć się między innymi: opis oraz definicja celów tej transformacji, opis priorytetowych projektów i inicjatyw wraz z ich skategoryzowaniem na podstawie oceny wielu aspektów, takich jak np. skala wpływu, przewidywane nakłady inwestycyjne czy okres wdrożeniowy, schemat przebiegu transformacji oraz kolejno podejmowanych działań, a także plan działań, które należy podjąć, aby uruchomić fazę implementacyjną. Dokument ten jest też niezbędnym załącznikiem do wniosku o dotację w ramach Działania 1.2 Priorytet 1 „Przedsiębiorczości i Innowacje” FEPW 2021–2027.
Przebieg projektu
ETAP 1: Przedstawienie metodologii diagnozy organizacji ADMA
- przedstawienie metodologii ADMA
- wybranie z grona pracowników grupy osób, które wezmą udział w diagnozie i wypełnianiu ankiety
ETAP 2: Przeprowadzenie ankiety
- przeprowadzenie ankiety wśród kluczowych pracowników firmy
- analiza i przedstawienie wyników ankiety
- określenie obszarów objętych mapą
ETAP 3: Warsztaty wstępne
- wizytacja w obszarów działania firmy podlegających ocenie
- odbycie spotkań z wybranymi pracownikami firmy
- zrozumienie aktualnie stosowanych rozwiązań i procesów
- określenie potrzeb w zakresie cyfryzacji firmy
- przedyskutowanie dostępnych rozwiązań
- określenie celów biznesowych
ETAP 4: Analiza
- zebranie do tej pory zidentyfikowanych inicjatyw w obszarze potrzeb narzędzi Przemysłu 4.0 i optymalizacji procesowych
- analiza stanu obecnego
ETAP 5: Określenie priorytetów dla realizacji celów biznesowych firmy
- przygotowanie listy priorytetów
- stworzenie sekwencji transformacji cyfrowej
ETAP 6: Raport wstępny
Sporządzenie wstępnego raportu obejmującego takie aspekty, jak:
- charakterystyka dotychczasowego modelu przedsiębiorstwa
- określenie poziomu, na jakim są wykorzystywane technologie cyfrowe
- Plan Rozwoju będący następstwem audytu procesów operacyjnych
- Mapę Drogową Cyfrowej Transformacji, która powinna wskazywać kierunki rozwoju oraz zidentyfikowane priorytetowe projekty
ETAP 7: Warsztaty strategiczne
Warsztaty strategiczne z kluczowymi pracownikami, w trakcie których przeprowadzane są dogłębne dyskusje z osobami odpowiedzialnymi za przeprowadzenie transformacji w swoich obszarach. Kluczową kwestią w trakcie tych warsztatów jest prezentacja potencjalnych obszarów rozwoju, a także ustalonych celów strategicznych realizowanej transformacji.
ETAP 8: Mapa Drogowa Cyfrowej Transformacji
Sporządzenie ostatecznej wersji dokumentu Mapy Drogowej Cyfrowej Transformacji.