FIM Optimum
Optymalizacja zarządzania organizacją

czas trwania projektu: 90 dni

Cele projektu

  • Uporządkowanie struktury organizacyjnej i powiązań między działami pod kątem przejrzystości odpowiedzialności i decyzji.
  • Uporządkowanie procesów produkcji i sprzedaży.
  • Organizacja Systemu Informacji Zarządczej (SIM).
  • Wprowadzenie zarządzania projektowego.
  • Opracowanie systemu motywacyjnego.

Korzyści

  • Oszczędność zasobów – podniesienie efektywności wykorzystania zasobów finansowych, ludzkich i rzeczowych przez zaangażowanie w projekty i działania realizujące kierunki rozwoju.
  • Kontrola nad efektywnością zarządzania i procesów przebiegających w firmie.
  • Optymalizacja (obniżenie) kosztów.
  • Podniesienie kompetencji pracowników i usprawnienie współpracy działów firmy.

Produkty / rezultaty

  • Struktura organizacyjna oraz opracowane zakresy odpowiedzialności kluczowych managerów.
  • Mapy i opisy procesów sprzedaży i produkcji oraz wskazówki dotyczące restrukturyzacji tych procesów.
  • System informacji Managerskiej wspierany odpowiednimi rozwiązaniami.
  • System motywacyjny pracowników.

Przebieg projektu

Metodologia partycypacja polegająca na zaangażowaniu kluczowych pracowników w wypracowanie rozwiązań.

ETAP 1: Przygotowawczy

  • analiza struktury organizacyjnej, zakresów obowiązków, procesów strategicznych, wywiady z kluczowymi pracownikami
  • uzgodnienie zakresu danych wewnętrznych niezbędnych do realizacji projektu i opracowanie pakietu informacyjnego przez pracowników

ETAP 2: Mapowanie i opis kluczowych procesów produkcji i sprzedaży

  1. przegląd obecnie funkcjonujących w firmie procesów
  2. szkolenie uczestników projektu w zakresie inżynierii procesów
  3. prace w zespołach zadaniowych w celu przygotowania map procesów:
    • „fotografia” obecnie realizowanych procesów
    • analiza przebiegu procesów
    • reengineering procesów (o ile zachodzi potrzeba)
    • identyfikacja komunikacyjnych sprzężeń zwrotnych pomiędzy procesami
  4. przygotowanie opisów procesów zawierających:
    • informacje wejścia i wyjścia
    • realizowane czynności
    • osoby odpowiedzialne
    • formy dokumentów

ETAP 3: Przygotowanie koncepcji korekt lub reorganizacji struktury firmy

  • przygotowanie koncepcji i konsultacje z zarządem
  • opracowanie zakresu obowiązków i kompetencji
  • opracowanie listy kluczowych decyzji podejmowanych na stanowiskach kierowniczych

ETAP 4: Opracowanie Systemu Informacji Managerskiej

  • identyfikacja zakresu informacji wymaganej na określonych stanowiskach
  • inwentaryzacja systemu IT pod kątem możliwości dostarczenia wymaganych informacji
  • przygotowanie systemu finansowo księgowego i systemu IT do realizacji wymagań SIM

ETAP 5: Przygotowanie systemu motywacyjnego

ETAP 6: Projekty strategiczne

  • warsztat strategiczny i szkolenie z zakresu zarządzania projektami w celu merytorycznego przygotowania zespołu
  • identyfikacja kluczowych zasobów do realizacji strategii
  • opracowanie projektów strategicznych oraz wprowadzenie narzędzia do zarządzania projektami
expand_less
close

Ta strona używa cookie w celu zbierania statystyk oraz preferencji językowych. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegółowe warunki przechowywania ciasteczek lub całkowite ich wyłączenie jest możliwe z poziomu konfiguracji Twojej przeglądarki.

Akceptuję
Skip to content